در این شیوه داستانی که مضمون موضوع مورد نظردر آن وجود دارد انتخاب می شود.بعد از خوانش قصه فرایند آموزش در موضوع مورد نظر آغاز می شود. وفراگیران با یکدیگر شروع به گفت وگو می کنند وهریک برداشت خود را از قصه بازگو می کنند.در اینجاست که به کمک هدایت وتسهیلگری مربی؛ موضوع مورد هدف به عنوان یک چالش تشخیص داده می شود.ومورد کندو کاو قرار می گیرد وبا بسط وگستره گفت وگوی کندوکاوی درگروه، به یک اتفاق نظر منطقی،درست وموردقبول در موضوع می رسند ومتوجه ابعاد گسترده موضوع می شوند..
در پایان جلسه از دل یک قصه فلسفی با دلایل منطقی واستدلال ورزی به پذیرش واجماع یک دیدگاه می رسند واینجا است که یادگیری عمیق وپایدارهمراه با فراگیری ده ها مهارتآموزش داده می شود.فراگیر یاد می گیرد که نگاه سطحی به اطراف وموضوعات ونظرات داشتن کاراشتباهی است.وبا قصه گویی فلسفی می توان مفاهیم پیجیده ومورد سوال افراد را با این شیوه سهل وآسان نمود.







